Przez moje ręce przeszło około 500 (pięciuset) zdjęć, które następnie znalazły się na okładkach czasopism. Część z nich była już obrobiona, część wymagała szeregu zabiegów: tuningu kolorów, usuwania tła, maskowania niepotrzebnych elementów, korekty skóry i kształtu postaci itd. Trzeba pamiętać, że zdjęcia okładkowe wymagają najwyższej uwagi i ich obróbka trwa niekiedy wiele godzin.
W ciągu 20 lat pracy przez moje ręce przeszło około 200.000 (dwustu tysięcy) fotografii, które znalazły się następnie m.in. w magazynach lifestylowych i motoryzacyjnych, książkach czy na stronach www. Daje mi to doświadczenie, niezbędne przy obróbce zdjęć na odpowiednio wysokim poziomie, niezależnie, czy są to zdjęcia agencyjne, z banków zdjęć, dostarczone przez producentów czy też wykonywane we własnym zakresie.
Dla zilustrowania niektórych tekstów konieczne jest wykonanie fotomontaży, podkreślających omawiany temat. Fotomontaż nie tylko musi połączyć w jedno kilka fotografii, lecz także zrobić to realistycznie, aby miejsce lub sposób ich połączenia uczynić niewidocznym.
korekta kolorystyczna - zmiana koloru tła, elementu lub postaci, usunięcie zafarbu
korekta kontrastu - zwiększenie go dla polepszenia odbioru zdjęcia, rzadziej obniżenie
ostrzenie - klasyczne, Unsharp Mask, osobne ostrzenie kanałów, Raw i Output Sharpener
usunięcie tła za przedmiotem - jeśli musimy „wyjąć” przedmiot z tła, np. detal w katalogu
wycięcie postaci z tła - aby podłożyć inne tło lub umożliwić położenie postaci na logo
korekta kształtu postaci - jeśli modelka jest zbyt chuda lub wręcz przeciwnie
usuwanie niedoskonałości modela - skazy na skórze, tatuaże, krzywy nos itd
dorobienie fragmentu zdjęcia - jeśli np. mały kawałek obiektu został obcięty kadrem zdjęcia
dorobienie realistycznych cieni - aby dołożony element zdjęcia pasował do reszty
zmiana oświetlenia obiektu - jeśli np. łączymy obiekty oświetlone światłem sztucznym i naturalnym
montaż elementów w jedną kompozycję (fotomontaż) - wyglądające wiarygodne połączenie kilku zdjęć
dopasowanie kolorystyki lub kształtu przedmiotów - jeśli mamy obok siebie fotografie z różnych sesji
wizualne zespolenie z istniejącym poprzednio tłem - aby finalnie połączyć wszystko w spójną całość
Projekt:BezProblemu.com.pl